Ofta får jag en längtan till att bosätta mig längre ut på landet, längre in i skogen.
För ett tag sedan berättade jag för några stockholmare om min längtan ut på landet. De bara tittade på mig och skakade på huvudet. Antar att ett samhälle med 900 invånare mitt i den småländska skogen redan var landet för dem.
Men tänk att kunna gå ut på morgonen i den egna trädgården och de enda som ser dig är skogens vilda djur.











