Vilda hjärtats fotoblogg
Visar inlägg med etikett djur. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett djur. Visa alla inlägg

tisdag 1 januari 2013

måndag 31 december 2012

Nisse


 
 I går fick vi en ny familjemedlem. Katten Nisse som är 5 månader och som vi hämtade på Djurskyddet i Eksjö. En riktig sötnos.
Två andra fina katter som fortfarande väntar på nya ägare.
Nisses brorsa Mascot som är tingad och som också snart får flytta till en ny familj.

fredag 22 juni 2012

torsdag 17 maj 2012

Nytt objektiv - gammal hund


Har köpt ett nytt objektiv för att först och främst fota konserter med. 
Rent tekniskt så skulle jag kanske gått upp med ISO och haft inte haft ett lika kort skärpedjup, men ska det testas så ska det testas full ut =D
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=21931



lördag 26 mars 2011

Fototriss - Färgstark




Tycker att hästen som jag passerade i dag har en väldigt färgstark personlighet.

Fler bilder i Fototriss på temat färgstark hittar ni här.

söndag 13 mars 2011

Botaniska växthuset i Göteborg del 1








Jag och Morrdraken tog tåget till Göteborg förra helgen. Vi hade bestämt att vi skulle till Botaniska och Sjöhistoriska för att fotografera, men eftersom det tog 3 timmar att ta oss genom växthuset i Botaniska så blev det inte något Sjöhistoriska denna gång. Det innebära att vi är "tvungna" att åka till Göteborg fler gånger :)

torsdag 27 januari 2011

Hästar, hästar...



Eller rättar sagt så är det welsh mountain ponnys. Det måste vara en av världens sötaste ponnyraser tycker jag.

Bilderna är tagna vid Laeryds ponnystuteri.


lördag 1 januari 2011

Dagen efter?

Starka grejer i ensilaget?

måndag 27 december 2010

söndag 28 november 2010

Förkylning och småfåglar









Sitter hemma med förkylning och feber. Tycker det är lite extra tråkigt eftersom jag fick mitt nya teleobjektiv i fredags. Men jag löste min fotoabstinens genom ett fönster med småfåglar som fotomodeller :)

torsdag 18 november 2010

tisdag 2 november 2010

måndag 25 oktober 2010

Finns i Universeums vatten...

men det vete tusan vad det är för något. Är det någon annan som vet?