Vilda hjärtats fotoblogg

onsdag 12 maj 2010

Torsdagsreflektionen - vecka 19


Min reflektion över den gångna veckan handlar till största del om mitt makroobjektiv som jag äntligen har köpt. Det är jättekul, men inte alls så lätt att använda sig av. Minsta lilla skakning ger väldigt suddiga bilder. Tack och lov för digitalkameran där man kan kontrollera och slänga suddiga bilder med en gång :D

I veckan har jag också som vanligt varit med i en del fotoutmaningar och det är lika roligt varje gång. Det är så kul att titta på allas foton och jag lär mig något av varje bild jag tittar på. Extra glad blir jag också av kommentarerna som man får. Det är lite som julafton varje dag jag går in och tittar i bloggen.


Fler torsdagsreflektioner hittar ni här

5 kommentarer:

  1. Jag trodde att det är lättare att ta macro bilder med specialobjektiv.Trodde att digitalkameran var känsligare.
    Här har du inte darrat på handen i alla fall.
    Blänker som siden på undre bilden.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Åh har du skaffat ett macroobjektiv, jag blir grön av avund. Jag måste spara och köpa en helt ny kamera jag för det går inte att byta objektiv på den jag har.

    Det blev jättefina bilder med det nya objektivet. Det är inte lätt att inte skaka när man fotograferar macro :)

    SvaraRadera
  3. Visst är det roligt att vara med i fotoutmaningar! Dels får man tänka ut hur man ska tolka teman, och sen just det där med att besöka övriga som deltar och se hur de fotat. Man lär sig ju också mycket av att titta på andras bilder!
    Vitsippan är riktigt fint fångad med ditt nya objektiv! Kan hålla med om att det är bra med digitalfotografering, det kostar ju inget att ta 32 bilder extra... ;0)

    SvaraRadera
  4. Grattis till macroobjektivet! :)

    SvaraRadera
  5. Du har så fina bilder! Jag fotograferar väldigt amatörmässigt. Men jag tycker det är så roligt att titta på andras bloggar vad de åstadkommit.

    SvaraRadera