Vilda hjärtats fotoblogg

söndag 18 juli 2010

Bildligt talat - v 29


21 kommentarer:

  1. I går var jag på bilkyrkogården i Ryd. En upplevelse kan jag lova!

    SvaraRadera
  2. Så synd att ingen tagit hand om och bevarat den bilen, hade kunnar vara en fin sommarbil att tuffa runt i.

    annette

    SvaraRadera
  3. Det tror jeg på! - at det var mye verdt å se der! Mye kulturhistorie samlet på slike steder. Vet ikke hva slags bil det er på bildet, men noe er det som minner om eller annet som minner om etterkrigs russisk - som for eksempel Moskvitsj.
    Fint bilde er det i hvert fall :-)

    SvaraRadera
  4. Ja här behövs verkligen inga ord :D
    Jag har aldrig varit på en bilkyrkogård så jag vet inte hur det skulle kännas :)men det skuille nog vara väldigt intressant att gå runt och kolla på alla vrak och då börjar man nog funderar över vad de har råkat ut för .
    ha en fin söndags kväll :)
    kram :)

    SvaraRadera
  5. Tänk så synd på den fina bilen...men så blir det när ingen bryr sig om.
    Tur att man har någon som bryr sig om en annars såg man väl ut sådär....

    Ha d bra.

    SvaraRadera
  6. Ja dom är mysiga bilkyrkogårdarna, blir på något vis fint när naturen tar över;)
    Ha en skön vecka;-)

    SvaraRadera
  7. Åh, jag har varit där en gång. Vilket fantastiskt ställe det är/Lis

    SvaraRadera
  8. Jag trodde faktiskt att det skulle vara sorgset eller spöklikt att gå där, men jag tycker bara att det var vackert. Att få se hur naturen åter tog herraväldet över marken var mäktigt.

    SvaraRadera
  9. Nån gång ska jag också åka till en bilkyrkogård!! Spännande!!

    SvaraRadera
  10. Tänk att "förfall" och tidens tand med rost kan vara så vackert.

    SvaraRadera
  11. Tänk att något så skrotigt kan vara vackert samtidigt! Bra fotat.

    Kramar från mig :-D

    SvaraRadera
  12. Ah, älskar att fota gamla bilar, var ligger den här platsen :)?

    Ha en fin kväll/E-L

    SvaraRadera
  13. Jag har aldrig varit på en bilkyrkogård. Men för mig så verkar det lite absurt. Jag har nog svårt att se det vackra i det.

    SvaraRadera
  14. Den bilen hade nog ett härligt dollargrin i sin glans dagar :)
    En pärla till bild - ett fångat ögonblick!

    http://foto.rudenius.se/post/2010/07/18/Bildligt-talat.aspx

    SvaraRadera
  15. Nu har jag fått in mitt Bildligt talat också :-D

    Kram!

    SvaraRadera
  16. Snygg bild! Fast det är en konstig företeelse med bilkyrkogårdar, att bara lämna bilarna till sitt öde sådär.

    SvaraRadera
  17. Yvonne: Just det här stället är en skrot från början som tillslut blev uppmärksammat för sitt kulturella värde och området fick ett bygglov på 49 år som veterankrossanläggning.

    http://www.samlaren.org/bilkyrkogard/

    SvaraRadera
  18. Ojdå, den har sett sina bästa dagar... men snygg bild!

    SvaraRadera
  19. Magiskt! Jag bara måste åka dit någon gång. :)

    SvaraRadera
  20. Vad bedrövad man blir när man ser sånt ute i naturen. Bilden säger allt.Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  21. Tillbaka till naturen, eller?
    Snygg bild.

    SvaraRadera