Vilda hjärtats fotoblogg

lördag 27 mars 2010

Tänk vad mycket som hänt...

När jag var ute och fotade i dag så slogs jag verkligen av hur mycket som hänt i naturen bara på en vecka.
Krokusar hade det kommit i trädgården...
och vattnet forsade på bra...
det virvlade och for mellan stenarna.
Jag kunde ligga på marken och inte bli alldeles snöig, visserligen dyngsur, men inte snöig i alla fall.
Mossan syntes, det fanns öppet vatten och .....
man kunde se kottar igen...

och Kelpie trivdes som fisken i vattnet. Helt klart en härlig dag för både folk och fä.

4 kommentarer:

  1. Ljuvliga bilder! Tänk vad vi har längtat.
    Här har det varit fyra nyanser av grått hela dagen, och mycket snö kvar.
    Ha en skön lördagskväll!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Japp, helt klart en härlig dag! Jag blev blötast när jag kröp omkring i trädgården bland krokusarna. :D

    SvaraRadera
  3. Men nu känns det lite orättvist! Så där snölöst har inte vi det än! Men det är klart, då har vi fortfarande vårt att se fram emot!

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen skönt! Snön ligger fortfarande kvar i de stora ihopplogade högarna, men annars har det försvunnit snabbt. Hoppas att ni andra snart också får vår.

    SvaraRadera