Vilda hjärtats fotoblogg

fredag 2 september 2011

Tema fredag - Lust

Sinneskattens tema denna fredag är lust. Just nu så får det ordet mig mest att tänka på bristen av lust. Precis som Sinneskatten själv säger så har jag också kommit i en svacka när det gäller både fotograferandet och bloggandet. Har svårt att hitta en anledning till varför jag ska jag fotografera och även svårt att komma på vad jag ska ha bilderna till, men jag hoppas och tror att jag snart ska vara tillbaka igen. Vet att det till stor del handlar om att jobba lite med det även om det inte alltid är lustfyllt.

Några som jag tycker visar stor lust till det de sysslar med är medlemmarna i Rigmor Gustafsson Quartet som spelade på Eksjö Stadsfest i augusti.




25 kommentarer:

  1. Fina bilder, så fortsätt du att fotografera! Lusten kommer säkert tillbaka också. Musik är ju lustfyllt, både för utövarna och publiken. Fast cellisten ser lite bekymrad ut ... ;)

    SvaraRadera
  2. Fina foton. Rigmor har verkligen känsla i sin sång, en jazzröst jag gillar. :-)
    Måste ha varit en fin konsert.
    Visst kan man hamna i en svacka, förstår din text och känner igen mig. Lusten kommer säkert tillbaka, låt det ta den tid det behöver ta. :-)
    Du har rätt, barnen har korta tidspann, tröttnar ganska fort med fiske.
    Önskar dig en skön helg.

    SvaraRadera
  3. Visst syns det att de har lust att göra det de håller på med.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  4. Lusten kommer och går, men säkert är att har man en gång börjat fota är det svårt att sluta helt.

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder!
    Rigmor Gustafsson är väldigt bra och henne har jag minsann lust att lyssna på.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Jättesnygga bilder! Bra musik är alltid lustfyllt!

    SvaraRadera
  7. Fina porträtt och med mycket känsloförmedling :)
    Gillar dem mycket!

    SvaraRadera
  8. Jättefina bilder som förmedlar känsla.
    Vi är nog lite "höstdeppiga", efter en sommar full av intryck och aktiviteter så måste vi lugna ner oss. Så tolkar jag mitt eget, för tillfället, dalande intresse för foto.

    SvaraRadera
  9. Beautiful performing shots. Really nice.

    SvaraRadera
  10. Jag tycker dina bilder tala sitt tydliga språk när du undrar varför du ska fortsätta fotografera. Därför att du tar bra bilder som det är kul att se.
    Men visst, jag känner detsamma ibland när det gäller både bloggandet och fotandet.
    Lusten brukar dock återvända.

    SvaraRadera
  11. Allt går i vågor och kan det få göra. Viss mättnad uppstår och så plötsligt kommer hungern - lusten tillbaka!

    Snygga foton till finfin tolkning tycker jag!

    SvaraRadera
  12. Ibland har man sina svackor, så ÄR det bara, man kan inte ligga på topp jämt. Jag är säker på att du hittar lusten igen. Det är väl så att många lägger ner lite på sommaren, man har så mycket annat då som man hellre vill göra.
    Gillar dina konsertbilder mycket, underbara färger
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  13. Jag gillar Rigmor. Hon ger en massor med lust. Du har fångat henne fint! Ha dé!

    SvaraRadera
  14. Javisst sånt här framkallar lust helt klart. Jättebra val till temat.

    SvaraRadera
  15. Har inte hört de men det var fina bilder!
    Välkommen till min fotoutmaning "Fredag till Fredag!

    SvaraRadera
  16. Rigmor - superskön artist - vilken röst!
    Du har fångat henne fint!

    Lust - det kommer...man måste ju också få ha en svacka för att kunna veta när det är uppåt igen!

    SvaraRadera
  17. Känner igen mej i att det är svårt att hitta lusten att blogga mellan varven. Kan vara skönt att ligga lite lågt ibland. Konserten du varit på verkar iaf varit lustfylld. Den tjejen sjunger verkligen med inlevelse!

    SvaraRadera
  18. Fina bilder. Både att sjunga/spela och lyssna på musik är definitivt lustfyllt. Rigmor lyssnade jag på i våras när hon var i Göteborg och sjöng Monica Zetterlunds sånger. Jag tror att det är naturligt att lusten att fotografera och blogga går upp och ner. Så är det ju med det mesta i livet. Hoppas du hittar tillbaka till din lust!

    SvaraRadera
  19. Du lär nog hitta inspirationen och suget igen. Det brukar gå i vågor. Du fick till en bra tolkning i alla fall.

    SvaraRadera
  20. Lusten kan växla... Men bilderna är snygga. Fortsätt bara du. ;-)

    SvaraRadera
  21. Fina bilder och nog kan musik vara lustfyllt alltid.
    Tack för dina ord i vår blogg.

    SvaraRadera
  22. Ett inspirationstips. Varför inte vara turist i din egen stad. Det gör jag när jag inte vet vad jag ska fotografera och då hittar jag gator och gränder, fönster och dörrar som jag aldrig sett förut, fast jag gått förbi varje dag. Då blir jag glad igen. Och du är ju så duktig med din kamera så du kan säkert få mycket fina bilder.

    SvaraRadera