Vilda hjärtats fotoblogg

söndag 2 maj 2010

Söndagens fotorunda med Viktoria

I helgen har vi haft besök av fröken Stornos eftersom äldsta dottern har tillbringat helgen med att flytta till Göteborg. Som vanlig har det varit en spännande och annorlunda helg tillsammans med Bella Bullterrier.

Viktoria och jag bestämde oss för att gå en kort fotopromenad i dag eftersom jag hade mycket som jag borde göra.
Vi började med att fota lite vitsippor i min trädgård. Sedan bestämde vi oss för att gå till mitt favorittorp.
På vägen dit hittade vi två sorters äggskal. Ett litet vitt men även detta fina blåa äggskal.
Senast jag var vid torpet så var det mängder av snö, men nu var det betydligt mer vårkänsla.
Torpets dörr med trappsteg.
Bärbuskarna har kommit en bra bit på vägen....
liksom Scillan.
Grankottarna var stora.
På vår väg tillbaka upptäckte vi att Tussilagon hade fått en ny spännande färg.
Vi hittade fler vitsippor...
och ännu fler vitsippor.
På vägen hem insåg jag att jag nog bor vid världens ände, men vad gör väl det...
när det finns Gullvivor där!

Dagens "korta" promenad tog cirka 3 timmar och det kanske är lika bra det eftersom jag behöver träna lite inför Vårruset på torsdag.

6 kommentarer:

  1. Underbart vackra bilder. Många kramar

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Agneta! Tänk att man redan kan hitta gullvivor. Tänk vad snabbt det gick när snön väl började försvinna.

    SvaraRadera
  3. Helt fantastiska bilder! Underbart att se.
    Ha en bra vecka! /SA

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! Hoppas att du också får en bra vecka med många möjligheter att använda kameran :)

    SvaraRadera
  5. Åh vilka härliga vårbilder! Gullvivor dröjer nog ett tag innan man ser här, vi ligger rätt långt efter den här våren jämfört med förra året.
    En bullterrier i profil är verkligen något speciellt! Hon hade säkert också roligt på er fotoutflykt!

    SvaraRadera
  6. Yvonne: Hennes nos är så greppvänlig att det är svårt att låta bli den :D

    SvaraRadera